maandag 25 augustus 2008

Vanaf vandaag is het ROOD!


Het is beslist, de kogel is (bijna) door de kerk : Rood is de kleur die we moeten gaan dragen tijdens het lopen!

Voordat we gisteren aan de trage duurloop van 12 km begonnen, hebben we eventjes het ontwerp bekeken voor de nieuwe singletjes. Het was voorlopig in het blauw, met eventueel een witte of gele band onder de armen. Het geel werd door iedereen als lelijk bestempeld, dus onmiddellijk afgevoerd. Blauw vonden de meesten ook vrij saai en niet echt
in-het-oog-springend genoeg. Welke kleur dan wel? Dat was de vraag…

Toen kwam Dirk aan met een prachtig mooi knalrood loopvestje, wat hem trouwens erg flatterend stond. Zou dat de nieuwe kleur kunnen worden? Toen Dirk vertelde dat hij onlangs gelezen had dat je sneller loopt als je rood draagt, was de beslissing snel genomen – want sneller lopen willen we allemaal wel!

Tijdens de duurloop lieten we onze fantasie weer de vrije loop en rood was natuurlijk het thema... Rood wordt geassocieerd met passie, vuur en liefde - geen wonder eigenlijk dat je daar sneller van gaat lopen! Er werd voorgesteld om Turbo-Koeken te maken met rode besjes. Dit in combinatie met het rode singletje gaat ongetwijfeld tot top-prestaties leiden!

Volgende betekenissen vond ik op het net:

“Rood is waarschijnlijk de eerste kleur dat de mens heeft waargenomen. Onze oermoeders en -vaders zagen eerst rode besjes aan de struik tegenover hun hut hangen en hadden bloed aan hun handen van een geslachte mammoet.
Rood in het Chinees is hong. Uit de talloze woorden die met hong in het Chinees worden gevormd, is al snel duidelijk hoe belangrijk rood is in de Chinese cultuur. Hong betekent trouwens niet alleen rood, maar ook ‘populair’. Een hong–ren (rode mens) is een populair figuur, een ster en tegelijkertijd iemand die macht kan uitoefenen…”

En nog:

“Rood is het symbool van activiteit, materialisme en daadkracht, maar ook van macht en strijd”

Voilà, geen twijfel meer mogelijk, vanaf vandaag is het rood!

Er werden natuurlijk ook nog andere dingen besproken tijdens de loop, want 12 km aan een traag tempo duurt al gauw 1u 30min, en stille momenten zijn er dan absoluut niet. We hebben het o.a. nog gehad over het belang van een gevarieerde training, hoe excuseer ik mij het best aan de telefoon, teensokken… Maar wie daar meer over wil weten, moet maar eens komen meelopen op zondagavond!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben volledig akkoord! Rood is een prachtige kleur!
En wat excuseren aan de telefoon betreft....ik weet er alles van ;-)))

Guy zei

Nee Nancy, ik denk dat je met rood voor hartstocht en liefde op een dwaalspoor zit. Ga je van de liefde en de passie sneller lopen ?
Maar rood is ook de kleur voor lijden en offers. Een goede prestatie vraagt een offer, een inspanning, afzien...
Toch oppassen. We associëren rood met stoppen, groen met doorlopen en oranje met 'als-ik-nog-even-heel-hard-loop'.
Rood doet mij altijd denken aan de rode lap bij het stierenvechten… het offer en het lijden. Dus ja, ik sta achter jullie keuze :-)

Anoniem zei

Waarom is een brandweerwagen rood?

Omdat deze harder kan rijden en dus sneller ter plaatse is!!

Wordt er ook voor een bijpassende rode loopbroek gezorgd? Één en ander om onze snelheid te optimaliseren.

Wat mij wel is opgevallen dat er niet meer gesproken wordt over de rode Marlies Dekkers oufits.

Anoniem zei

Misschien nog een nuttige tip voor een bijkomende sponsor:

"DE RODE LOPER"

Anoniem zei

@Luk: in een rode loopbroek gaan er andere zaken geoptimaliseerd worden, denk ik, maar niet het lopen ;-)
En een rode Marlies Dekkers? Laat maar komen!

@Gwiedo: rood is absoluut symbool voor liefe en hartstocht! Zonder twijfel. Of we er sneller van gaan lopen, zullen we vrijdag al eens testen.

Nan-c zei

@Gwiedo: volgens mij loop je toch sneller als je passie voelt zenne. En door de liefde "loop je op wolkjes", dus dat is ook mooi meegenomen :-)

@Luk: Een rode broek lijkt mij ook vrij gevaarlijk en de combinatie van een rode broek én een rode Marlies Dekkers is gewoonweg té explosief!! ;-D

@Sandy: Een proefondervindelijk experiment is inderdaad aan de orde. Vis je aller-roodste loopshirt uit je kast en loop vrijdag de wedstrijd van je leven!

Anoniem zei

Voor de dames onder ons wist je dat pure chocolade meestal in een RODE verpakking zit?