woensdag 27 augustus 2008

Controverse

Toen het ontwerp van de nieuwe singletjes gisteren op de club werd voorgesteld, ontstond er een kleine controverse rond welke gemeente er vermeld moet worden.

Oorspronkelijk staat er AC DAL Atletiekclub Malle. Enkele van onze leden opperden dat ze liever Westmalle vermeld zien.

Hieronder een opsomming van een paar aangevoerde argumenten:

Pro Westmalle:

- Klinkt dorstiger
- Is gekend tot buiten de landsgrenzen
- Link met Trappist
- Is duidelijker in welk deel van Malle de club gelegen is
- Geen verwarring mogelijk met “Melle”

Pro Malle:

- Is de officiële naam van de gemeente, Westmalle bestaat eigenlijk niet meer
- Korter, dus bekt iets beter

Waarschijnlijk ben ik nog een aantal argumenten vergeten, dus feel free to react! Liefst zo snel mogelijk, graag deze week nog, dan kan het definitieve ontwerp gemaakt worden.

Als het lukt wordt er hier nog een Poll toegevoegd, zodat je kan stemmen!


Update : Poll is toegevoegd, met dank aan Gwiedo!

AC DAL, may we have your votes, please? :-D

9 opmerkingen:

Anoniem zei

WESTMALLE! En daarmee basta!:-)

Anoniem zei

Zoals gisteren reeds gezegd heb ik een lichte voorkeur voor "MALLE". De link met de Trappisten is voor mij niet zo relevant: wij zijn immers geen caféploeg.

Zoals het een jurist betaamt, heb ik één en ander nagekeken in de statuten van Atletiekclub D.A.L. zoals neergelegd ter griffie van de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen (op 28/12/2004) en verschenen in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad (op 10/01/2005 onder nummer 0004562).

De statuten vermelden uitdrukkelijk als benaming "Atletiekclub D.A.L., Malle".

Het voorgaande is te controleren op volgende link: www.ejustice.just.fgov.be/tsv/tsvn.htm en door vermelding van het ondernemingsnummer 432.730.658.

Malle klinkt wat mij betreft beter, en is juridisch de enige correcte vermelding.

Ik zal mij niettemin neerleggen bij de meerderheid.

leen zei

Ik heb ook een lichte voorkeur voor Malle. Dit ligt beter in de mond dan het lange W e s t malle.

Guy zei

Voor mij nen Westmalle.
@Luk, bedankt voor de link en de juridische benadering. Maar je moet weten, Miepmiep zoef is maar een stuk van de club AC DAL. En een deel van Malle is Westmalle (meest toepasselijk omdat we daar het meeste trainen).

Anoniem zei

Malle Malle !
En waarom geen derde optie? OOSTmalle

leo zei

Volgens mij is het best Westmalle : daar ligt de piste en daar is de oorsprong bij "Melis"

Een alternatief is "Malle-Zoersel"

Er zijn ongeveer evenveel leden uit Malle en Zoersel. Dat zijn de twee voornaamste woonplaatsen.
We krijgen van de twee gemeentes subsidies.

Ik heb een lichte voorkeur voor Westmalle.

lieve zei

Ik moet er niet over nadenken en ga beslist voor WESTMALLE! Ik ben afkomstig van Westmalle, daar hou ik enorm veel van, woon nu al 9 jaar in Oostmalle waar ik ook heel erg graag woon, maar ik blijf toch West- of Oostmalle zeggen. Trouwens, zoals als dikwijls vernoemd werd, Westmalle kent iedereen! Als er me vroeger iemand vroeg, vanwaar kom je? Dan antwoordde ik 'van Westmalle' en er volgde telkens 'aah, van den Trappist! Lekker he!'We zijn dan wel een loopclub, maar het is vaak ook heel plezant, en lopers drinken graag trappist! Zeker die van WESTMALLE!

Theo zei

Mischien kunnen we aan de Trappisten is vragen of ze niet willen sponseren als we onder MiepMiep Zoef "dankzij Trappist van Westmalle" willen plaatsen.
Het probleem is dan gelijk van de baan.

Guy zei

Uitslag enquete MALLE of WESTMALLE onder de bezoekers van de blog :
WESTMALLE : 35 of 64%
MALLE : 19 of 35%
Totaal stemmen : 54
Enquete liep van 24 tot 31 augustus