woensdag 4 februari 2009

Tussendoortje

Nu ik toch niet kan trainen, heb ik meer tijd om een andere sport te beoefenen, nl. surfen. Op het internet natuurlijk. Zo kwam ik via onze moederclub ac Herentals op een site van Dirk Vissers. Ik ken die mens niet maar zo te lezen is hij een fervent en goed loper. Hij vertelde dat hij pas had deelgenomen aan een Leffe wedstrijd! Je krijgt dan Leffes naargelang hoe lang je loopt. Als dat geen goede motivatie is voor een lange duurloop! Waarom weten wij zoiets niet? Zo las ik ook dat er een westmalle trappistenloop is in , neen niet in Westmalle, dat zou te voorspelbaar zijn, maar in Waregem! Waar zit die logica? Kunnen wij deze loop niet claimen?

Maar hij deed nog een beter voorstel: een cote d' ore wedstrijd. Hoe dit practisch ineen moet zitten, weet ik niet maar daar kan aan gewerkt worden. Voorstellen? Elke km. een reep fondant ? De nootjes erin bijverdienen met versnellingen? Voor de winnaar ne chocolatte paashaas?

3 opmerkingen:

Sandy zei

Ik ben helemaal vóór de chocoladeloop! Wat een idee! Dat is pas een motivatie om een toptijd neer te zetten. Ik stel voor dat we en wedstrijd organiseren met hele kleine rondjes. En elke gelopen ronde is één reep chocolade gewonnen. Mmmm, de marathon komt in zicht :-)

Nan-c zei

Die chocoladeloop zie ik ook wel zitten, ik doe mee :-)

Een trappistenloop is voor mij niet haalbaar: 2 trappisten en ik loop zigzag, 3 trappisten en ik hang met mijn kop boven de wc, 4 trappisten en ik beland op het matteke naast de wc...

leen zei

Die jeugd toch! Altijd denken aan directe consumptie en bevrediging.
Je moet die trappisten niet daar opdrinken maar mee naar huis nemen en koesteren. Als je die trappist dan langzaam en met veel genot opdrinkt, kan je terugdenken aan de moeizaam gelopen kilometers. Dat is genieten :-)