zondag 13 juli 2008

Verslag van een Mall'se (malse) Dame

Om 15.15 uur komt Stef mij halen en onderweg pikken we Lieve en May nog op. Ocharme Stef, die het met 3 zenuwachtige en kakelende dames moet uithouden tot in Rijkevorsel…

Marjo stelt voor om na het vertrek van May met haar en haar man mee te rijden naar Beerse om Leen op te wachten. Prima idee, want dan kan ik achteraf met hen mee naar mijn vertrekplaats in Oostmalle rijden en hoef ik daar niet te lang te wachten.
Ondertussen krijg ik een smsje van Lieve, die als 2de gelopen heeft “…11.7km/uur gelopen. Veel succes!” De zenuwen gieren door mijn keel… 11.7 km/u dat haal ik nooit! Leen komt aan in Beerse en Marjo vertrekt. Alle Mall’se Dames hebben tot hiertoe schitterend gelopen! We rijden met de auto naar Oostmalle en daar loop ik eventjes warm.

Plots zie ik Theo aankomen...hét teken dat Marjo vlakbij is! Nu wordt het menens. Theo neemt mijn vestje aan en dan zie ik Marjo verschijnen. Ze geeft me haar nummer en ik vertrek om 19.34 uur. Ik begin aan het lange, saaie stuk tussen Oostmalle en Sint Lenaerts. Het enige voordeel aan die lange, rechte baan is, dat ik een aantal marathonlopers in het vizier krijg. Ik heb er toch wel wat ingehaald -volgens Theo heb ik 8 man en 1 vrouw “gepakt” in een goei half uur :-D Theo heeft me ook supergemotiveerd onderweg : “goe bezig, je zit goed boven de 11 per uur” “moet je eens drinken?” “heb je een zakdoek nodig?” …
Er stond een beetje wind en naar het einde toe was er nog een venijnig stukje licht hellend. Op mijn forerunner kon ik exact volgen hoe snel ik liep en hoever het nog was. Na 7.18 km (en niet na 6.886 km, zoals op het plannetje stond) gaf ik mijn nummer door aan Sandy. Ik had het stuk in 37 min gelopen tegen 11,5 km/uur, beter dan ik had verwacht én gehoopt!

Luk had zijn VW Touran, alias Porsche Carrera, in Sint Lenaerts geparkeerd en zo kon ik vrij snel terug in Rijkevorsel geraken. Marjo en ik zijn dan een beetjeteruggewandeld en hebben het laatste stuk met Sandy meegelopen. Een fantastische ervaring! Op exact 3 u 45 min 35 sec liep Sandy over de finish. Wij hadden op voorhand gehoopt om onder de 4 uur te finishen, dus dit resultaat is voor ons meer dan fantastisch.

Achteraf op het marktplein was de sfeer ook opperbest! De welverdiende pintjes, kriekskes en zelfs chocomelkskes smaakten lekkerder als anders… Niet enkel de Mall’se Dames hebben een mooie prestatie neergezet, maar ook onze andere estafette-ploegen en marathonman Dirk hebben meer dan schitterend gelopen! Proficiat allemaal!

1 opmerking:

Guy zei

Hebt ge die Porche Carrera in bedwang kunnen houden ? Toch minstens indruk gemaakt bij het Brechts publiek door met gierende banden te vertrekken en van links naar rechts te patineren ? Nu kon je eens show geven met nen hevige bolide... Luk had em speciaal midden in de aflossingszone gezet.