donderdag 17 juli 2008

Estafettemarathon Miepmiep Zoef

Dit was de eerste keer dat ik aan een loopwedstrijd ging deelnemen. Niet zomaar een loopwedstrijd maar een estafettemarathon. Onze ploeg –Dal miepmiepzoef- bestond uit Louis, Stef, Gerd, Liliane, Luc en mijzelf.

Enkele weken geleden had ik toegezegd om mee te lopen. Naarmate de wedstrijddag dichterbij kwam, begon ik mij toch stilletjes zorgen te maken.

Mijn hart maakte dan ook enkele bokkensprongen. Ik denk toch dat het mijn hart was.
Gelukkig had Nancy mij vorige week geen mep maar een forerunner verkocht. Afstand, km/u, tijd en hartslag kon ik zo goed in de gaten houden.

We hadden afgesproken om 16u aan het sportcentrum De Valk. Even over halfvier waren we reeds ter plaatse. Een bus bracht ons naar de juiste wisselplaats.
Daar was het samen met de andere dallers (m/v) wachten geblazen op de aflossing.

In mijn achterzak had ik toch maar voor alle zekerheid een briefje van 5 euro gestoken. Er moest onderweg eens een ijskarretje of zoiets staan. Een versnapering zou welkom geweest zijn.

Stef, die Louis had afgelost, kwam in zijn eigen stijl in vliegende vaart aangelopen. Nummer aangepakt en vrij snel vertrokken. Daar liep ik dan van Merksplas-kolonie richting Beerse-den Hout om de afstand van 4,6 km zo snel mogelijk te af te leggen.

Ik had gehoopt op een klein groepje die met een gelijkmatig tempo samen zouden kunnen lopen. Dat bleek ijdele hoop: het deelnemersveld was volledig uiteengeslagen. Ik stond er dus alleen voor.

Een fietser met krullend haar en rugzak stak me voorbij, ik dacht dat het Theo was, riep hem toe maar het bleek iemand anders. Ik had het kunnen weten: de Mall’se Dames laat je niet zo maar achter.

Nà ongeveer 4 km passeerde ik de brug in Beerse. Gerd stond in de verte mij op te wachten, trok haar trainingsvest uit maar bedacht zich en trok ze terug aan. Iets verder was ze zeker dat ik het was. Ze nam mijn nummer over en vertrok voor haar deel van het parcours. In Oostmalle werd ze afgelost door Liliane die de weg naar Sint-Lenaarts natuurlijk goed kende. Luc nam het laatste stuk voor zijn rekening en arriveerde in Rijkevorsel in een toptijd: 3u24min of een gemiddelde van 12,4 km voor onze ploeg. Een foto met gevulde steun voor het Onafhankelijk Ziekenfonds was zijn beloning.

Ik was blij dat ik heb meegelopen en vond het samen met jullie een geslaagde namiddag en avond. Zeker voor herhaling vatbaar.

Dank u wel aan alle Dallers.

Dirk

3 opmerkingen:

Sandy zei

Aha! Ge hebt de juiste weg dan toch gevonden, Dirk. Op de miepmiepzoef, bedoel ik dan.
Goed geschreven én gelopen! Nu volhouden en op tijd een berichtje achterlaten!

Guy zei

Dat zijn nu is de échte Miepmiep Zoef-ers !

Anoniem zei

Leuk verslag Dirk.

De Miepmiepzoef-ploeg heeft blijkbaar niet alleen goede lopers, maar ook een vlotte pen in haar rangen.

Bedankt aan allen voor de leuke dag en fijne ambiance.