donderdag 11 maart 2010

Natuurloop Lier 6 maart 2010



De laatste natuurloop van deze winter. Eindelijk zullen we binnenkort verlost zijn van die koude lage druk depressies, de hopen sneeuw, de beijzelde wegen. We hebben ons deel wel gehad.
Binnen enkele weken kunnen we terug naar het bos. Iedereen snakt naar de lente. Begint die nu op 18 maart ? Of heb ik dit gedroomd ?

We waren weer present met een vrij omvangrijke ploeg. Marjo alias Marja alias Farilda moest op het laatste nippertje afhaken wegens accidentje van dochter Lisse. Die was van haar paard gevallen bij het springen maar is gelukkig aan de beterhand. Spoedig herstel Lisse !

Sandy was in de week ook nog twijfelachtig maar is toch nog opgedaagd. Pas terug hersteld van een snotvalling. Velen hebben trouwens de laatste maand af te rekenen gehad met het snot. Wie dat binnen de groep gebracht heeft, weet ik niet. Onze daldokters met witte schort stonden machteloos. Ook onze dierendalarts had geen remedie.

Dirk Vermeiren liep deze keer de 25 km in 1u37min48 en finishte als 11e.
Nancy en Luk, beiden nog lichtjes gekwetst, hielden het bij de 5 km: kort en krachtig alles geven was hun motto. Zij finishten in respectievelijk 24min30 en 23min05.

De rest - Chris, May, Isabelle, Sandy, Inge, Jaak en ik - liepen de 10 km.
Jaak was er terug bij en altijd snel weg. Zijn eerste vijf kilometer is het afzien en dan is hij gerodeerd. Ik hoopte van hem een tijdje te kunnen volgen. Ook Chris kent de weg daar, kan afzien en mikte naar de 50 minuten. Van bij de start werd er stevig doorgelopen.
We liepen 2 km in 9min15. Dat was veel te snel voor mij. Ik haakte af. Halfweg haalde Chris me in en trok me mee. Ze was in het gezelschap van een klein groepje. Een strak gelijkmatig tempo (4min45 per km) hielden zij er op na. Zo kwamen we dichter en dichter bij Jaak die intussen ook alleen liep. Tot aan de achtste kilometer ter hoogte van de kasseistrook zijn we samen gebleven in dat groepje. Vanaf dan was het aftellen. Chris waagde nog een sprong naar Jaak toe maar kreeg het gat niet dicht. Jaak hield stand en eindigde in 47min55. Chris volgde op 4 seconden. Een tiental seconden later mocht ik de streep passeren in 48min10. Alle drie hebben we onze persoonlijke tijd aanzienlijk verbeterd. Het zal moeilijk worden om nog beter te doen (ik spreek hier wel voor mezelf).

May, Isabelle en Sandy liepen een mooie tijd van om en bij de 55 minuten. Inge (van Luk) verbeterde haar tijd met 4 minuten tot 1u04min.

Iedereen weer heel tevreden. Als afsluiter hebben we onszelf in ’t schoon kieke maar eens goed getrakteerd !

Geen opmerkingen: