maandag 17 november 2008


Aangezien we nog in vorm waren van die halve marathon in Eindhoven en wij, als Mall’se dames, geen enkele uitdaging uit de weg gaan, besloten Mai en ik om ons in te schrijven voor die halve in Kasterlee.
Op zondagmorgen vroegen we ons natuurlijk weer af: waarom? Maar we hadden er wel zin in. Voor ons geen stress of druk, we gingen ervan genieten. Misschien alleen van de douche achteraf, maar genieten zouden we!
Even voor tijd stonden we klaar; nog een ontspannend babbeltje met een bekende van ac Herentals en daar schoten ze de wedstrijd op gang. Onder de serpentines kwamen we voorbij de start. Mai en ik hadden afgesproken om rustig te starten aan 10km/u. Het werden er 10.2km/u. De eerste kilometers werden we voortdurend voorbij gestoken ,maar vanaf km 10 was het aan ons: zonder leedvermaak, maar voorbijsteken is toch plezant.
Diegenen die hier al gelopen hebben, weten dat het zwaarste begint vanaf km 15. Dan beginnen de “bergen” Toen was het echt wel op de tanden bijten. Daar hoorde ik de stem van Hubert: kleine pasjes naar boven en grote naar beneden en het helpt echt!
Rond km 17 is er een serieuze bergop en daar moest ik denken aan mijn eerste deelname samen met Sandy. Daar zijn we toen in geslaagd om, ondanks grote pijlen, verkeerd te lopen. Gelukkig werden we snel opgevangen door een paar wandelaars die ons de weg door de bosjes en doornen wezen naar het parcour. Nu stonden er niet enkel grote pijlen maar was er een groot blauw lint gespannen. Ik denk dat dit het werk van Sandy is. Volgens mij wou ze niet dat we van het rechte pad afweken. Bedankt sandy
De laatste kilometers zijn natuurlijk moeilijk maar we konden in tegenstelling tot Eindhoven toch nog versnellen. Op de chrono bij aankomst stond 2.04. 22 maar onze tijd is eigenlijk 2.03.51.Ah ja, wij vertrekken natuurlijk niet op de eerste rij!
De douche achteraf was aan de koude kant maar wij konden tenminste douchen. De mannen moesten in de gang aanschuiven. En wat hebben mannen aan als ze douchen? Juist, niet veel. We konden onze ogen niet in onze zak steken, hé
O, ja de spaghetti en Leffe achteraf smaakten ook.
Besluit: deze halve marathon is een echte aanrader voor wie niet persé toptijden wil lopen maar toch graag die afstand loopt.
Mai en ik zijn dan ook tot de vaststelling gekomen: wij zijn geen stadsmensen maar bosmensen en het zal niet onze laatste deelname zijn. Hopelijk zijn we volgend jaar met een groep miep miep zoefers, gekleed in ons nieuw T shirt!

7 opmerkingen:

Nan-c zei

Amai Leen en May, wat een prachtige prestatie! 2.03.51 is een fantastische tijd, en daar komt dan nog eens bij dat het een heuvelachtig parcours is.

Die full monty achteraf hebben jullie dan ook dubbel en dik verdiend! :-D

Anoniem zei

Zie je wel! Zie je wel! Ik wist het dat jullie toptijden gingen neerzetten. Enorm knap gedaan: een geweldige tijd, niet alleen op dat parcours, maar gewoon tout court een geweldige tijd! Ik ben in gedachten bij jullie geweest, hoor. Maar eigenlijk had ik beter in levende lijve daar geweest, lees ik. Vooral in de buurt van de douches... :-)

Luk zei

Mai en Leen, inderdaad prachtige prestatie, en dat op een heuvelachtig parcours. TOP!!
Ik lees in de reactie's dat jullie Sandy en Nancy ook warm gemaakt hebben voor een volgende deelname. Ik vraag mij wel af of dit aan het parcours ligt. Mss worden de douches volgens jaar wel omgewisseld?

Anoniem zei

Proficiat Leen en May.
Ik had het wel gedacht: ervaren zoals ze zijn zetten zij daar, zonder veel poeha, een prachtige tijd neer. Wat moet dat geven nà een hoogtestage ?

lieve zei

Dikke proficiat allebei! Knap gedaan! En zeker verdiende naakte mannenlijven achteraf! Meer heeft ne mens ni nodig om aangemoedigd te worden de volgende keer mee te doen! - Ne pure zwarte is ook zeker goed om na het lopen te krijgen. - Stond die er ook tussen? -
En dan nog ne lekkere leffe! Ne mens zou nog jaloers worden :-)

Anoniem zei

Leve Gerd van loon aaaj

Anoniem zei

Amai Leen en May super !!ongelooflijk goed gedaan ! Een fantastische tijd en dat op zo'n parcours (van horen zeggen natuurlijk want ik ben er nog niet geweest)
dikke proficiat !!!!