maandag 23 juni 2008

Stratenloop Brecht


Sandy komt mij halen op en we rijden samen richting Brecht. Onderweg pikken we nog “ons papa” en Isabelle op. Een heerst een uitgelaten sfeertje, maar ik betrap mezelf erop dat ik toch al een beetje zenuwachtig ben… Parkeerplaatsje gezocht en gevonden – met dank aan onze prima chauffeur!


Greet was zo vriendelijk geweest om voor onze nummers te zorgen, we moesten enkel nog de T-shirts en de zakken (waar onder andere een drinkenbus en lekker cakeje in zat) afhalen. De organisatie was tiptop, dus die klus was snel geklaard.

Sandy en ik liepen de 3.3 km. Aan de start loopt m’n hartslag op tot 127… en we waren nog niet eens vertrokken!

Na het mislukte startschot begonnen we te lopen. Ik voelde me super, mijn benen deden wat ze moesten doen en ik had mijn ademhaling goed onder controle. Ik voelde dat Sandy aanpikte en samen liepen we in een goed tempo. We hadden vooropgesteld tegen 12 km/u te lopen en dankzij onze Garmin konden we dat min of meer volhouden. Na exact 3.14 km bereikten we de aankomst en ik klokte af op een tijd van 15 min 52 sec. .. Een snelheid van 11,9 km/u - ik ben meer dan tevreden!

Het fijne was, dat we in Brecht met een behoorlijk aantal “Dallers” waren. Er werd voor ons gesupporterd en wij hebben op onze beurt onze snelle atleten vooruit geschreeuwd. Het was misschien wel dankzij ons gejoel dat iedereen in een mooie tijd finishte :-D Greet en Francy waren resp. 2e en 3de vrouw en ook de andere lopers behaalden een schitterend resultaat in tijden waarvan ik alleen maar dromen kan!

4 opmerkingen:

leen zei

proficiat aan allemaal!
Wat een tempo: 12 km per uur! Jullie mogen zeker content zijn.
Achteraf denk ik altijd:" Ik had toch moeten meedoen." Maar op het moment zelf ben ik in plaats van een loophaas een angsthaas.
Misschien een volgende keer :)

Anoniem zei

De omstandigheden in Brecht waren absoluut ideaal: de sfeer zat goed, overal joelende supporters en schitterende benen.
In de slimste wedstrijd uit mijn voorlopig jonge bestaan, waarin het kopwerk werd overgelaten aan ervaren mannen, het verstand het won van de drang om te versnellen (tot grote ergernis van mijn vleugeltjes) en een verschroeiende laatste versnelling mijn eindtijd van 32:57 op de klok aftikte, heb ik veel steun gehad aan de dalse aanmoedigen! Bedankt daarvoor.

Juan

Anoniem zei

Uitslag Brechtse stratenloop

Via bovenstaande link zijn de uitslagen van de stratenloop terug te vinden.
Ik heb gehoord dat de afstand via garmin slechts 9,45km was ipv 9,9km. Dus moet je toch 1min30 ofzo bijtellen om je 10km-tijd te kennen.
Alleszins proficiat aan iedereen, want zelfs met deze aanpassing blijven de tijden sterk gelopen.
groeten,
Desmond.

Guy zei

Ik wist niet dat je na een stevige blokperiode snellere benen krijgt. Enfin, volgend jaar minder trainingen voor mij. Ik ga avondschool volgen. Kan ik lekker blokken ;-).
Neen, straffe prestaties in Brecht. En ja, voor sommigen héél straffe prestaties! Blijven trainen Guido, blijven trainen... Dat er een geweld was aan supporters kan ik be-amen. En ik had dan nog eens de luxe om samen te lopen met een naamgenoot, nog meer decibels.
Spijtig de mankementen die in de uitslag zitten : de Percy Pauwels is opeens (eerste) vrouw geworden. En die heeft toch niet op het podium gestaan ? Nieuwkomer Wouter(bis) vind ik ook niet terug in de uitslag, juist nu hij zijn tijd in Brecht met ca. 4 minuten scherper heeft gezet.