dinsdag 22 november 2011

Arendonk door de ogen van een insider

... en crosser Juan Verbruggen zorgde voor het verslag van zijn wedstrijd in Arendonk (lange cross seniors heren) :

Klokslag vijf voor vier werd de laatste wedstrijd van de dag op gang geschoten: de senioren heren. Vlak voor de start hing er een gelaten sfeer bij ons dallers. Behalve Dennis had niemand echt goesting om te vertrekken. Na het startschot was dit echter allemaal vergeten en vertrokken we voor de 9 km. De cross in Arendonk was door de extreem droge weersomstandigheden van de voorbije weken bijna herleid tot een stratenloop: lange rechte stukken, een verwaarloosbaar hoogteverschil, harde ondergrond en weinig echte bochten.

Bij de start was Dennis het snelst weg. Hij was gebrand op een rechtzetting van vorige week, waar hij naar eigen zeggen “onder zijn niveau had gepresteerd”. Lander en ikzelf (Juan) haakten ons wagonnetje aan bij locomotief Tom. Na ongeveer een halve ronde begon Lander echter last te krijgen van zijn kuit, waardoor hij even later de sneltrein moest laten gaan. Intussen zagen Tom en ik Dennis sterk meegaan met de 1e achtervolgers. Door Toms sterke tempowerk bleef de achterstand binnen de perken, maar moest ik uiteindelijk ook lossen…Dennis was in tussentijd een beetje weggezakt uit de ijzersterke groep achtervolgers, waardoor hij Tom stilaan dichterbij voelde komen. Voor mij was de cross ongeveer gelopen na 4 ronden (achter mij was een redelijk geruststellend gat, en ook voor mij was de afstand onoverbrugbaar geworden) zodat ik “rustig” kon zien hoe Dennis in de verte door ‘tempo-Tom’ werd ingehaald. Achter mij zag ik dat Lander het een beetje moeilijk had. Hij moest een paar plaatsen prijsgeven… In mijn laatste ronde slaagde ik er nog in wat te versnellen, en dat deed ook Tom, die zo ,als 13e, 2 luttele seconden voor Dennis kon blijven. Achter mij kwam Lander als 19e over de streep, en ikzelf legde beslag op de 16e plaats.

Nu hebben we enkele weken tijd om na te denken en vooral bij te trainen, zodat in Booischot de kaarten opnieuw geschud kunnen worden. Het beloofd volgens mij nog een spannend seizoen te worden tussen de DAL-senioren!

Dank u wel Juan !

Geen opmerkingen: