donderdag 30 april 2009

proficiat start to runners

Vorige vrijdag en woensdag was het dan zover. Na 10 weken zweten en zwoegen was het tijd voor “onze” start to runners om de test van 5 kilometer te lopen. Bij mijn aankomst op de piste zag ik dat de sfeer er goed inzat. Veel gebabbel, vertwijfeling, maar ook veel gelach en gegiechel. Dit herkende ik : voor de start van een wedstrijd had ik dat precies ook al eens meegemaakt. :-)

De borstnummers opgespeld, een laatste instructie van onze trainer Hubert en… weg waren ze. Ik moet er niet bijvertellen dat iedereen ook werkelijk de aankomst gehaald heeft. Ah, ja: mijn start to runners zijn doorzetters anders hadden ze het geen 10 weken volgehouden.
Volgens mij hadden velen zelfs nog reserve. Niemand legde zich uitgeput neer op de piste. Ze konden allemaal nog lachen. Ik zag enkel glunderend gezichten van echte atleten want zo mogen ze zich nu noemen.Er hing nog veel adrenaline in de lucht, misschien nog meer dan voor hun start.

Het feit dat iedereen ook bleef om de laatsten over de meet te roepen, was mooi. Een teken van een hechte groep. Hopelijk heb ik hun dit kunnen bijbrengen: dat lopen niet enkel iets is voor egotrippers die altijd alleen in’ t bos rondlopen. Maar dat het een sociaal gebeuren kan zijn waar veel gebabbeld, gelachen en gezwanst wordt.
Ik weet dat er mensen zijn die zich afvragen: 5 km op 40, 45, 50 minuten? Is dit lopen, is dit sporten? Neem het van mij aan: voor hen is dit topsport en ik heb heel veel respect voor hen!
Ik ben blij dat ik hen heb mogen begeleiden en ben fier op hun resultaat.
Hopelijk kunnen we een deel van hen verwelkomen in onze groep.

Als er start to runners zijn die deze blog gevonden hebben: nen dikke proficiat aan allen!

Foto's vind je hier.


6 opmerkingen:

Sandy zei

En nen hele dikke proficiat voor ons Leen!!! Ik heb de voorbije weken gezien hoe jij de mensen enthousiast gemaakt hebt voor de loopsport, hoe je alle aspecten van het lopen aanhaalde, hoe je goede raad gaf, hoe je aanmoedigde, ... Je hebt dat prima gedaan, Leen! Zoals onze Noorderburen zouden zeggen: JE BENT EEN KANJER!!!!

Luk zei

Proficiat aan alle start2runners. Nog niet zolang geleden was ik zelf een start2runner en ik heb er tot op vandaag nog steeds geen spijt van, integendeel ik heb er meer en meer plezier in (alhoewel afgelopen zondag ?? maar op maandag alweer vergeten).
Uiteraard ook chapeau voor Leen, Hubert, Danny, May, ... die zich weer wekelijks hebben ingezet.
Ik heb ook de foto's bekeken: was dat Guy met zijn assistente Lilietje?

Nan-c zei

Wij zijn ook allemaal gestart met een paar minuten wandelen en dan één minuutje lopen. In het begin lijkt het alsof de longen uit je lijf barsten en je kan je onmogelijk voorstellen dat je ooit 5 km kan lopen. Maar jullie hebben het gehaald! Laat deze 5 km niet het einde zijn, maar het begin van een mooie loopcarrière. Proficiat!

Anoniem zei

Leen,

Heel hard bedankt voor alle bijstand deze 10 weken!!! (en ook aan Hubert natuurlijk)
Ik had nooit durven denken dat 5 km haalbaar was na 10 weken.
Het heeft ons veel zweet gekost, maar zo zie je maar, de volhouder wint!
Heel hard bedankt voor de leuke en sportieve tijd!
(zou het kunnen dat dit niet alle foto's zijn? Ik dacht dat er ook een groepsfoto genomen was, maar die zie ik er niet bij staan...)
Elli.

leen zei

De groepsfoto is door iemand anders genomen maar ze zal zeker nog verschijnen. Ofwel op de site van acdal of hier.
Bedankt voor de complimentjes maar zonder Hubert en de volharding van onze starters en de hulp van ons Mai en onzen Danny was het niet mogelijk geweest.

Percy zei

Hoi, ik was diegene die de groepsfoto's had genomen en nog vele andere. Kzal nu is trachten van die hier te downloaden se. Tevens nen dikke proficiat aan al diegene die erin geslaagd zijn om die 5km (en dus die 10 weken) tot een goed einde te brengen. Hopelijk blijven jullie nu ook volharden om die loopdrug te behouden. Groeten Percy (ventje van Anja)