maandag 13 oktober 2008

Halve Marathon Eindhoven


We hadden om 10.30u afgesproken op de Park and Ride in Zoersel om samen naar Eindhoven te rijden. Er heerste een uitgelaten sfeertje en de zenuwen werden weggelachen. Met 13 deelnemers en Hubert en Luk als supporters vertrokken we richting halve marathon.

Snel een parkeerplaatsje gevonden, vlak onder de kerkentoren, vlakbij de start. Nummers afgehaald en ons startvak gezocht. Ik nam samen met Marjo, Tracy, Vicky, Isabelle, Leen , May en Jan plaats in vak C waar als tijd 1.45u – 2.00 u aangegeven stond (over wishful thinking gesproken…). Sandy met haas Guy, Louis, Dirk en Lieven namen plaats in het startvak voor ons.

Als starttijd was er 14.00u opgegeven, maar ons vak werd pas 14 min later losgelaten. Ik ben samen met May beginnen lopen en ons tempo lag gelijk. We hadden als snelheid 10.5 km/u vooropgesteld, maar ons tempo lag iets hoger. Het liep vlot… voor de eerste 7 km dan toch. Daarna heb ik May, die voortreffelijk liep, laten gaan. Iets trager verder gelopen, maar toch nog geprobeerd om het tempo boven de 10 km/u te houden. Het 10 km punt passeerde ik op 57min 07sec, maar vanaf dan was het afzien. Mijn benen wilden niet meer mee en - zoals we allemaal weten - op is op hé.

Op km 15 stonden Hubert en Luk langs de kant te roepen en eventjes daarna hoorde ik weer een bekende stem , Marjo en Tracy kwamen eraan. “ Komaan Nancy, aanpikken” riep Marjo. Dat gaf nieuwe moed en ik kon terug iets versnellen. Marjo ging er op een gegeven moment als een speer vandoor en dan ben ik samen gebleven met Tracy. We hebben elkaar wat opgepept en meegetrokken en ik liep op 2:07:01 over de finish.

De organisatie was prima en het parcours was mooi, maar het was zwaar, heel zwaar… Lag het aan de zon die de hele tijd pal in ons gezicht scheen, was ik misschien te snel gestart, te weinig gedronken, niet genoeg voorbereid? Wie zal het zeggen? Ik hou meer van korte afstanden, maar ik ben toch blij dat ik nu eindelijk eens een halve marathon gelopen heb. Niet in een supertijd, maar dit persoonlijk record kan ik misschien ooit wel eens verbeteren :-)

De andere Dallers hebben ook allemaal flink hun best gedaan. Er waren er die zeer tevreden waren over hun eindtijd en anderen waren ietsje teleurgesteld omdat het vooropgestelde doel niet bereikt was. We hebben allemaal heelhuids de eindmeet gehaald en da’s het allerbelangrijkste. De chocola die Guy en Luk voor achteraf voorzien hadden smaakte goddelijk, waarvoor dank!

Terwijl ik dit zit te typen, hoor ik Coïtus interruptus op Studio Brussel. Eigenaardig toeval, want over dat nummer hebben we het gisteren nog gehad toen we nog iets gingen drinken. We konden toen niet op de uitvoerder komen, maar nu weet ik het : het is Fad gadget :-)

Hier de officiële uitslag:

Lieven Van Hofstraeten Malle 1:27:12
Guido Wuyts Malle 1:52:25
Jan Mertens Oostmalle 1:52:33
Louis Breugelmans Zoersel 1:52:43
Vicky Reypens Zoersel 1:59:10
Dirk Vercauteren Malle 2:03:27
May Mertens Oostmalle 2:03:29
Marjo de Roover Westmalle 2:04:25
Sandy Breugelmans Zoersel 2:04:48
Nancy Van der Schoot Zoersel 2:07:01
Tracy Hoste Zoersel 2:07:09
Leen Mostmans Zoersel 2:07:21
Isabelle Dierckx Zoersel 2:10:53

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat aan alle deelnemers die het beste van zichzelf hebben laten zien!
Ik was zelf niet tevreden van mijn tijd, maar wel uiterst tevreden over de aanmoedigingen onderweg en troostende woorden achteraf van mijn haas en van al mijn loopmaatjes. Dikke merci!
Ik ben wel heelhuids over de finish gekomen, maar of deze halve marathon zonder verdere gevolgen blijft, is nog maar de vraag. Ondanks een nachtrust van 10 uur, wil ik nu altijd alleen nog maar slapen, slapen, slapen. Gisterenavond ben ik vergeten te eten, en zelfs vandaag is het hongergevoel er nog altijd niet. En dat wil in mijn geval heus wat zeggen :-). Ik voel me helemaal leeg. Alle fut is eruit. Misschien dat de overschot van de heerlijke chocolade van gisteren me wat kan opmonteren?

leen zei

Correcie:
May haar tijd is niet 2.03.29 maar 2.03.25. Ze had hare fore runner per ongeluk opgezet toe we nog niet gestart waren. Wij waren getuige dat er reeds 4 sec. verlopen waren.
juist is juist

lieve zei

Beste loopmaatjes, ik vind dat jullie dat allemaal supergoed gedaan hebben! Proficiat!