dinsdag 27 maart 2012

Studentenmarathon leuven

Enkele weken geleden, op 14 maart om precies te zijn, liep ik in Leuven de 10 km op de studentenmarathon. Omdat de eerste drie mooie prijzen kregen: een surfreis en blackberry's, was het veld zeer sterk bezet. Bovendien hebben ze hier een mooi en lichtjes heuvelachtig parcours.
Ik ging rustig van start, en kon heel de tijd een mooi tempo onderhouden. Alleen op de zwaarste heuvel ontploften mijn benen elke keer. Helemaal op het einde moest ik nog spurten om mijn plaats vast te houden, wat op het nippertje mislukte... Toch mocht ik vrij tevreden zijn, want 3 dagen na het BK liep ik de 10 km op 35:20(net geen 17 km/u), en nam ik beslag op een mooie 15e plaats op 217 deelnemers. Volgend doel worden de 10 mijl van Antwerpen!

2 opmerkingen:

Guy zei

Dus zonder tegenslag ga jij in Antwerpen je PR op de 10 miles flink scherper zetten?

Juan zei

Dat zou tof zijn :)