maandag 12 december 2011

Cross bij de senioren: Booischot (insider)

Na de overwinning van Michiel was de druk bij de senoiren-Dallers groot om ook goed te presteren. Jammer genoeg was Dennis deze week niet van de partij, waardoor Lander, Tom en ikzelf onder elkaar zouden moeten strijden. Eigenlijk alleen Tom en ik, omdat Lander de opdracht had gekregen op hartslag te lopen. Hij had na de cross in Arendonk weken lang last gehad van zijn kuiten. Met enkele kinesistbezoekjes en even lopen met de handrem op zouden de problemen tegen de Lilse Bergen van de baan moeten zijn.

Nu terug naar de cross. Het was een lastig parcours: eerst een heel rondje op de paardenrenbaan, die vol met losliggend en heel fijn grind lag, daarna enkele kronkelende stukjes op het gras binnen de paardenrenbaan. In tegenstelling tot de vorige weken ging Tom snel uit de startblokken. Met enige moeite slaagde ik erin om hem bij te benen, maar een half rondje later was hij definitief weg. Ik heb hem heel de wedstrijd voor mij zien lopen, en op een gegeven moment dacht ik hem te kunnen pakken, maar toen kroop hij uit zijn dipje. Ikzelf liep zeer goed, was echt tevreden van mijn eerste 5 rondjes, maar jammer genoeg waren er 6… In het laatste rondje over de paardenrenbaan voelde ik mijn benen helemaal ontploffen. Ik geraakte even niet meer vooruit en werd ingehaald door een groepje. Van dat groepje moest ik er een paar laten gaan, maar ik bleef ze wel in het vizier houden. Zo kon ik er nog 1 oprapen met mijn beste eindspurt tot nu toe. En met hulp van de supporters natuurlijk die mij als het ware vleugeltjes gaven!
Tom was voor mij op een mooie 21e plaats geƫindigd, met een gemiddelde van 16.75 km/u, ikzelf op een 27e plaats op 46 deelnemers en Lander, die 5 ronden lang zijn benen spaarde, eindigde toch nog mooi op een 34e plaats. Zijn laatste ronde was verschroeiend hard geweest, waardoor hij nog 2 atleten wist op te rapen!

Volgende week belooft opnieuw een mooie wedstrijd te worden. De verschillen worden elke week iets kleiner... Jammer dat het alweer bijna winter/examenstop is…

2 opmerkingen:

Nan-c zei

Weer een mooi verslag van jullie knappe prestaties, Juan. Nog vanda :-)

leo zei

Het blijven telkens weer mooie "DAL" interne wedstrijden.
En een heel mooi verslag.

Doe zo voort