zondag 25 januari 2009

Natuurloop Lier zaterdag 24 januari 2009

Vrijdag had Marjo nog afgebeld – ontstoken pees en tien dagen rust – beterschap gewenst.
Jaak wist zich nog vrij te maken en was ook van de partij. In totaal waren we met z’n zevenen: vijf (May, Isabelle, Inge, Jaak en ik) die de 10 km gingen lopen en twee (Lieven en Dirk) die voor de halve marathon opteerden. De weersomstandigheden waren ideaal: niet te veel wind, droog en een temperatuur van 6°. Niemand had deze namiddag tijd om met de Joepie te wandelen.

We hadden afgesproken om niet te snel te starten en tegen een gemiddelde van ongeveer 11 km/u te lopen of ongeveer 55 minuten. Bij de start stonden we deze keer vooraan. Vooraan staan heeft ook nadelen: van bij het startschot is het drummen geblazen om zo vlug mogelijk op het jaagpad naast het kanaal te zijn. May en Isabelle zaten goed in het spoor. Inge en Jaak waren we kwijt. Zij pikten even verderop terug aan.

De eerste kilometer tegen 11,4 p/u. Waarschijnlijk iets te snel gestart maar we waren toch goed weg. Na enkele kilometers was Jaak gerodeerd en niet meer te stoppen. We zagen hem pas terug aan de aankomst. Een uitstekende tijd had hij gelopen: om en bij de 49 minuten of meer dan 12 km/u.

Tot aan de vijf kilometer zijn we met ons vieren samengebleven. May en Isabelle liepen in de tweede helft van de wedstrijd hun eigen tempo. Inge en ik probeerden om het tempo vast te houden wat ons aardig gelukt is: 10 km in 53 minuten en enkele seconden. Binnen de twee minuten waren Isabelle en May ook binnen. Opdracht geslaagd !

Na de hete douche nog even in het cultuurcafé langs geweest om nog wat bij te praten/lachen/dromen. Zeer tevreden over onze prestatie zijn we terug naar huis gereden. Volgende afspraak in Lier op 14 februari 2009.

Foto's vind je hier.

Dirk

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow zeg, jullie hebben de eer van den DAL hoog gehouden, lees ik. Knap gelopen allemaal!

Nan-c zei

Van mij ook allemaal een dikke proficiat voor de knappe prestaties!

Anoniem zei

Ongelooflijke prestatie allemaal. Ik baal enorm dat ik deze keer forfait heb moeten geven wegens een weekendje Maastricht, doch anderzijds had mijn gezondheid mij toch niet toegelaten te lopen. Ik zal alvast goed trainen voor de "Valentijnsrun". Wij hebben allemaal in ieder geval al de juiste kluer van outfit voor die gelegenheid. Nu alleen nog ne joepi vinden.

Anoniem zei

Allemaal op scherp, goed gedaan! Volgende keer mag je Sandy ook in Lier verwachten. Haar mental coach zegt dat zij er helemaal klaar voor is. Haar trainingscoach zegt krak hetzelfde. Dus dat belooft. En aan hazen heeft ze geen gebrek. Ik denk dat ze achteraf zelfs nen schone bontjas kan laten maken van al haar hazen. Als ik dan haar nek mag warmhouden...

marathonmanneke zei

waw , hier zijn knappe prestatie's geleverd .

Anoniem zei

@Guy: you wish!

Anoniem zei

amai amai amai weer allemaal heel knap gedaan !! Nen dikke proficiat aan iedereen ! Hopelijk gunnen ze het me volgende keer dat ik mee kan.