dinsdag 10 april 2012

Waaraan ik denk, als ik aan het hardlopen ben

Isabelle beloofde ons haar marathonervaring te delen. Hieronder haar verslag.

"Gisteren was mooi, zeer mooi .... ik liep m'n tweede marathon met een zeer goed gevoel in Utrecht.
Zeer toevallig kwam ik een half jaar terug terecht tussen de lopers van Brasschaat.
Rudi Vandenberghe spotte ons (Sonja en ik) tijdens onze eerste marathon van Rijkevorsel (juli 2011. Ronny was de verbinding en al snel reden we elke week tweemaal richting Peerdsbos.
Fartlek, Yasso's .... het was mij allemaal vreemd. Een nieuwe wereld ging voor me open. Gretig als ik ben .... smullen maar!
De drijfveer? Rudi stelde een tijd van onder de 4 uur voorop, ik zou het wel leuk vinden maar ... naarmate we het einde van de training naderden werd de focus helderder. Het is een heel proces. Uiteindelijk weet ik dat ik graag lang en veel wil lopen, als reizen van punt A naar punt B. Ontmoetingen onderweg. Snelheid om de snelheid tot bereid zijn om te sterven ... op dit moment lokt het me niet voldoende uit mijn tent.
Toch was het laatste half jaar een enorme verrijking. Ik leerde veel en genoot van elk moment.
Met als kers op de taart de apotheose gisteren in Utrecht.
Het weer eat mee: lekker fris en regen. De start liep soepel. Ik genoot van het moment en kilometer per kilometer ging ik richting finisch. Focussen is echt wel een werkwoord. Telkens opnieuw iets in het vizier stellen en proberen te pakken.
Zo klokte ik af op 4u10min17sec. Ik ben zeer tevreden en ben bang dat dit niet de laatste zal zijn.
Dallers, bij deze wil ik graag jullie aanmoedigingen en ondersteuning onderstrepen. De vele berichtjes waren echt hartverwarmend.
Op dit moment ben ik vrij van schema en hier ga ik toch ook wel even van genieten.
Langzamerhand zal er zich een nieuw doel ontwikkelen en dan zeten we de weg verder.
Jaja, ik vrees dat ik gebeten ben ... de loopmicrobe heeft me te pakken.
Nen dikke merci aan allen, hopelijk ben ik niemand vergeten!
Groetjes Isabelle. "


4 opmerkingen:

Sonja zei

Een mooi verslag Isa van een schitterende prestatie!
Ik moet zeggen dat ik ontzettend mee genoten heb van jouwe marathon? Met zo een big smile over de streep komen dat zijn er niet veel die dat doen!!
Ik hoop dat ik volgende week ook met dat gevoel over de streep kom!

Nan-c zei

Ik heb jouw filmpje bekeken en het is echt om jaloers op te zijn! Zo ontspannen lopen, het lijkt alsof het niks was :-) Echt knap en ik kan me voorstellen dat het naar meer smaakt.

Dirk zei

Zo stralend over de finish komen is om fier op te zijn. De verkenner van weleer heeft alles onder controle.

Leo zei

Geweldige prestatie en dit na zo een relatief korte loopgeschiedenis.
Blijf genieten