maandag 16 januari 2012

Scholieren cross Herentals : echte mannen houden woord !

Zondag was er cross in Herentals. Michiel Van Dyck toverde het verslag van de scholieren reeks uit de mouwen (Jeff Merstens en Michiel himself).

Een stralende zon en droog, een mooie dag om buiten te zijn. Dit leidde tot een groot aantal veldlopers en enthousiaste sympathisanten bij onze moederclub AC Herentals. Het ogenschijnlijk droog parcours had hier en daar toch wel een aantal vettige stukjes wat echter het lopen niet al te moeilijk maakte.

Tijdens de opwarming hadden Jeff en ik onszelf een persoonlijke doelstelling opgelegd namelijk Jeff wilde niet als laatste eindigen en ik had mijn hoop gesteld op een podiumplaats. Echte mannen zoals we zijn, hebben we ook ons woord gehouden en onze persoonlijke doelstelling bereikt.


Jeff (links) en ik (met bril) bij de start


Na een snelle start viel het even stil waarop enkele plaatsen kon worden opgeschoven (niet naar achter maar naar voor natuurlijk). Tijdens de tweede ronde in het bos, onder impuls van “de mannen van ROBA” kwam er echter afscheuring en kwam het erop neer om mee te zijn. Ondanks het gevoel van stroef lopen lukte dit aardig. Met z’n drieën liepen we aan een stevig tempo richting aankomst. Het kleine gaatje dat gevallen was tussen mij en de eerste loper kon, ondanks een versnelling van mij, niet meer gedicht worden. Hierdoor was een tweede plaats het hoogst haalbare.



Ik en Tuur Segers (ARAC) vonden allebij ons ritme niet


Jeff liep ondertussen zijn eigen tempo in de wedstrijd en behaalde een heel mooie uitslag.

Jeff (links) loopt weg van Nils Delen


Na afloop van de wedstrijd zei ik aan trainer Hubert: “Ik vond mijn goed ritme nooit”, wat hem deed grijnzen. “Wat moet dat geweest zijn als ge dat wel gevonden zou hebben?” antwoordde hij lakoniek.

Samen met Jeff en Lanse (die nog moest starten) liepen we nadien nog even het parcours af en dachten al aan een goede, lekkere hamburger…of twee. Niet voor Lanse want die moest eerst de zijne nog verdienen.

3 opmerkingen:

Juan zei

Amai proficiat mannen. Ik zat gefrustreerd achter mijn boeken terwijl jullie de benen in verzuring jaagden... Succes nog met de volgende crossen!

Guy zei

Alweer een mooie prestatie Michiel, zeker na de moeilijke weken die je achter de rug hebt.
En Jeff deed dat ook goed, maar die mag niet zo bescheiden zijn. Jeff heeft veel meer in zijn mars.

Anoniem zei

@Guy: Ik vind het ook, maar hij is ook nog maar eerstejaars. Als hij nog goed traint en goed zijn lmichaam verzorgd, komen er voor hem heel mooie uitslagen volgend jaar.