dinsdag 31 januari 2012

Lanse in Ekeren, Michiel en Jeff in Atletiekleven

Dit keer kroop Lanse Callebaut in zijn pen -of achter zijn computer- om een verslag te produceren :

Zondag 29 januari is in het Muisbroekpark de veldloop van AC break gelopen. Onze Dal-delegatie (Hubert en Guido ) was van dienst voor de clubtent te bemannen. Het was een succesvolle sportnamiddag voor de jongste atleten want Herentals haalde het jeugklassement binnen. Bij de scholierenreeks leert Jeff stilaan de knepen van het 'veldloopvak' . Hij weet er naar de finish toe nog telkens één te remonteren. Na de hoofdreeks van de dames was het al gauw mijn beurt. Ik was rustig gestart omdat ik weet dat het toch een zware cross is. Af en toe wat versnellingen ingelast en tot het einde had ik een goed gevoel. Ik heb mijn wedstrijdgemiddelde van de cross in Herentals kunnen bevestigen en eindigde mooi halfweg de deelnemers. De laatste reeks was veruit de meest spannende . Tom en Dennis hebben hard gestreden voor de eer. Ze hebben het in de spurt beslecht . Dit keer mocht Dennis met de pluimen gaan lopen want eindigde vooraan in de wedstrijd. Ik weet zeker dat Tom al op revanche belust is op PK in Kessel. Fijn dat Wouter na lange afwezigheid weer kan crossen. De pijn bleef achterwege en zo kan hij stilaan verder opbouwen. Het zal niet lang meer duren of we zien hem weer in de voorste gelederen lopen. Tussen de examens door liep Juan zeker een verdienstelijke wedstrijd. Na het nakende skiverlof vind hij wel snel weer zijn beste vorm. Het was een deugddoende sportnamiddag, ver weg van alle veldrijdersdrukte, al werd met een schuin oor ook die sport door sommigen van nabij gevolgd. Volgende afspraak op zondag 5 februari voor Provinciaal kampioenschap.

Dank u wel Lanse !


In de (atletiek-)pers zijn de prestaties van de ACHL-scholieren op de veldlopen in Lille niet onopgemerkt voorbij gegaan. Michiel en Jeff mochten mee op de foto. (Bedankt Stef voor de input)

1 opmerking:

Luk zei

Deze wedstrijdverslagen en ervaringen zijn altijd heel leuk om te lezen.
We zullen eens proberen om een schare supporters naar Kessel te krijgen om jullie aan te moedigen.
Mooie omgeving trouwens aan het fort. Hier heb ik in mijn jeugd vele avonturen beleefd :-)