maandag 17 augustus 2009

Dodentocht

Het mag dan een fijne kleine dame zijn, het is er eentje met pit! En met karakter!
Sonja heeft de Dodentocht in Bornem voor de – als ik me niet vergis- 10e keer uitgewandeld.
Haar planning was om hem naar goede gewoonte helemaal alleen te wandelen, volledig op eigen tempo, en aan elke post even te rusten, wat te eten en te drinken. Om de prachtige tijd te halen die zij heeft neergezet, diende er dan natuurlijk wel ferm doorgestapt te worden. De voorbije jaren wandelde ze aan 7 km/u. De rustpauzes in acht genomen zal ze dit jaar ook wel die snelheid gehaald hebben.

Ze schreef me achteraf: “Fijn dat je me gevolgd hebt! Ik heb wel een paar blaren en wat stijf. Maar voor de rest gaat het wel. Ik heb het gevoel dat het lopen wel een positieve invloed heeft op het wandelen. Ik ga veel minder trainen voor het wandelen en toch blijft mijn gemiddelde hetzelfde! “


Wat stijf, zegt ze dan…. na 100 km stappen. Jawadde.




2 opmerkingen:

Nan-c zei

Amai Sonja, wat een knappe prestatie!!
Dikke proficiat, je hebt dat fantastisch gedaan.

Guy zei

Een straffe madame !
Als je de verhalen verhalen leest...