zondag 22 maart 2009

Laatste natuurloop in Lier 21/03/2009

Omdat Sandy beslist had verstek te laten (waarschijnlijk is zij in het grootste geheim op haar eentje een schema aan het afwerken om ons op de 10 miles te verrassen), diende iemand anders de praktische organisatie op zich te nemen.

Dirk heeft dit met verve gedaan. Begin deze week stuurde hij iedereen een e-mail. Zijn e-mail werd aangekondigd per sms: "ik heb e-mail gestuurd". Bij het openen van de e-mail bleek dat de praktische richtlijnen per brief zouden worden opgestuurd, waarna ik onmiddellijk met Dirk getelefoneerd heb om te zeggen dat zijn e-mail en sms waren toegekomen, doch zijn brief nog niet. De brief werd mij vervolgens gefaxt wat een hele geruststelling was.

Wat er ook van zij, het vertrek vanuit Malle en Zoersel was perfect georganiseerd.

Ook omtrent de te bezigen kledij werd druk over en weer gesms't: lange broek, korte broek, geen broek, .... De korte broek haalde het met een ruime meerderheid.

Acht Dallers (én Hubert) verschenen aan de start: 5 km: Jo (Govaerts); 10 km: Dirk, Jaak, May, Lieve, Isabelle en ikzelf; 25 km: Lieven (en Hubert).

Het was een schitterende namiddag: prachtig weer, prachtig parcours en uitermate gezellig gezelschap. Goede prestaties konden dan ook niet uitblijven.

Jo liep zijn eerste echte wedstrijd en eindigde met een tijd van 24 min. 30 sec in de eerste helft van het deelnemersveld.

Ook de 10 km was (denk ik toch) voor iedereen een succes. De ganse DAL-delegatie had zich op de eerste startrij geposteerd (er werd een echte rode muur gebouwd). Het vertrek vanop de eerste rij dwong ons tot een supersnelle start 15 à 16 km/uur voor de eerste 700 meter. Daar gingen de goede voornemens: niet te snel starten, beter een tragere eerste wedstrijdhelft om tijdens de tweede te versnellen. Ik had mij voorgenomen om samen met Dirk, May, Lieve en Isabelle de eerste 5 km te lopen aan een gemiddelde snelheid van 11 km/uur. De snelheid van Jaak had afgelopen dinsdag mijn adem immers afgesneden. Door de snelle start waren May, Lieve en Isabelle wat achterop gebleven, en hadden Jaak en Dirk zich naast en achter mij geschaard. Heb nog getwijfeld om mij te laten zakken tot bij de dames, maar mijn hart haalde het wederom van mijn verstand. Door de snelle start zat het tempo er goed in. De eerste 5 km werden afgelegd op 23 minuten (voor de start had Lieven (25 km) gezegd dat dit zijn beoogde 5 km tijd zou zijn en Dirk en ikzelf hadden elkaar eens verwonderd aangekeken). Op 5 km werd er drank aangereikt en omdat ik niet al lopend kan drinken, werd er een korte drink-en wandelpauze ingebouwd. Jaak, welke de eerste 5 km volledig uit de wind werd gezet door Dirk en mezelf, zette evenwel gestaag door. De tweede wedstrijdhelft zakte het tempo. Gelukkig kon ik aanpikken bij Dirk (een perfecte tijdrijder steeds hetzelfde tempo). Anderhalve kilometer voor de finish stelde ik op mijn Garmin vast dat de beoogde tijd van 50 minuten of minder bijzonder scherp zou zijn en stelde ik ook Dirk hiervan op de hoogte. De laatste kilometer werd het tempo dan toch terug opgetrokken naar 13 km/uur, doch met de finish in zicht zag ik de seconden wegtikken. Net niet!!.

Ik denk dat iedereen zeer tevreden was met de gelopen tijden: Jaak 48 min. 11 sec, ikzelf 50 min 08 sec, Dirk 50 min. 15 sec, Lieve 54 min. 11 sec, May 54 min. 22 sec en Isabelle 55 min. 57 sec..

De topprestatie van de dag werd geleverd door Lieven op de 25 km. De beoogde 1 uur 40 minuten werd verpulverd door een toptijd van 1 uur 37 minuten oftewel een gemiddelde van meer dan 15 km/uur. Lieven eindigde hiermee 14de op 230 deelnemers!!!! Hubert heeft hierin zeker ook zijn verdienste gehad, door al te opdringerige wielertoeristen af te houden.

Na de wedstrijd werden wij allemaal verwacht ten huize Nancy: het begin van de lente betekent immers ook het begin van een nieuw levensjaar voor Nancy. De taart werd nog voorafgegaan door een bezoek aan de bloemenwinkel. Geloof mij vrij: na een bezoek aan een bloemenwinkel in het gezelschap van Lieve en May, ga je nooit meer op dezelfde wijze bloemen kopen. Een heel aparte gebeurtenis.

Kortom, het werd weer een onvergetelijke dag. En Isabelle wat hebben we geleerd? (1) ........ maar hevig, (2) ............. afwisseling, en (3) tot er .......... op staat.
Foto's vind je hier.

Volgende week zaterdag zijn wij terug op post in Brecht.


9 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel leuk geschreven, Luk!
Die 50 minuten zal je binnen de kortste keren breken, zeker weten! Jij kan dat!

Aan iedereen een dikke proficiat met de gelopen tijden! Wat de tijd van Lieven betreft: ik kan enkel maar met open mond eens "nee" schudden als blijk van mijn bewondering en ongeloof. Het is mij een raadsel hoe je dat klaarspeelt. Pure klasse!!!

Uit het verslag blijkt nogmaals wat voor een toffe bende wij hebben, en hoe wij plezier kunnen maken. Dat we in sommige winkels maar één keer kunnen euhm... komen met sommige DAL-leden, moeten we er maar bijpakken :-)

Nan-c zei

Allemaal proficiat met de geleverde prestaties! Ik hoop dat ik jullie op de 10 miles kan volgen, want jullie zetten zeer mooie tijden neer.

Ook nog eens bedankt voor de mooie bloemen en het ***matteke. Ik kan het iedereen aanraden, het zit lekker zacht en is heel praktisch in gebruik :-D

Anoniem zei

Goed gedaan. Klaar voor het 'grote' werk.
Ook voor het verslag van de reporter ter plaatse en de secretaresse die dat allemaal heeft mogen uittypen.
@Nan-c : wat moeten wij ons voorstellen van jou aanrader, een XXX-matteke dat extra zacht zit ?

Anoniem zei

Guy, geloof mij: dat wilt ge niet weten! (alhoewel....)

Nan-c zei

Tja Guy, dan had je maar moeten ... komen hé :-D

Luk zei

Ik stel voor dat Guy nu duidelijk standpunt inneemt: (1) ja ik wil het weten, (2) ik wil het toch niet weten.
Wanneer hij voor de eerste optie zou kiezen stel ik voor dat hij zich komende dinsdag onderwerpt aan een praktische toelichting. Nancy moet dan wel het matje meebrengen. Misschien een leuk paascadeau voor Lilietje.

Anoniem zei

Guy kiest maar (1) Ik kom dinsdag zeker naar de training!!!

IK geniet nog van zaterdag, het was neen heel plezanten dag!

Anoniem zei

Ik ga voor (1). Als dat zacht en praktisch matteke teveel van *** is of het shockeert, dan desnoods achter het douche gordijn. Ik wil het weten !

lieve zei

Ik ga deze keer beleefd blijven en niets zeggen. Dat mag ni met volle mond he.