woensdag 24 oktober 2012
Verbroedering Brecht - Malle
Afgelopen zondag werd er voor de tweede keer verbroederd en verzusterd met de leden van Runnin' Brecht.
Manu en Hedwig liepen naar de vertrekplaats aan Kristus Koning. De watjes - waaronder ondergetekende - werden per taxi naar daar gevoerd. We werden opgewacht door een enthousiaste en toffe bende en vertrokken om 10u voor een korter of iets langer traject richting Ageres lokaal. We hebben 'de bergskes' gelopen en 'onze bossen' bestoeft en onderweg werden blessures besproken en wedstrijden geanalyseerd.
In het lokaal hadden we de nodige drank en versnaperingen voorzien - trappist en trappistenkaas mochten natuurlijk niet ontbreken!
Na deze geslaagde 2de editie mogen we wel zeggen dat er een leuke traditie geboren is!
Foto's zien jullie hier en hier.
maandag 17 september 2012
Night Run Deurne - 14 september

Christian bezorgde ons onderstaand leuk verslag van de Night Run:
Surfend over het Wereld Wijde Web kwam ik op een keer uit bij een advertentie aangaande een grote loopwedstrijd niet zo ver hiervandaan over een voor mij net haalbare afstand. 1 apart gegeven echter in dit verhaal: er zou gelopen worden in een pikdonker park! Enige verlichting zou bestaan uit een “headlight” geleverd door de organisator, niet toevallig een grote batterijenfabrikant.
Slim gezien dacht ik in eerste instantie. Die zitten met een gigantische overstock aan lampekes waar ze niet van afraken en dit is de oplossing die de marketingjongens hebben bedacht!
Enkele weken later hoorde ik dat er verscheidene DAL-ers zinnens waren om hier aan deel te nemen en dat ook vorig jaar hadden gedaan. Toch nog maar eens de website opgezocht: 18 euries om mee te mogen lopen inclusief een T-shirt en een headlight is toch best veel geld! Anderzijds is zo eens tussen 5000 mensen lopen in een niet verlicht Rivierenhof wel een unieke belevenis! Toch maar doen dus!
Afspraken werden gemaakt om samen te rijden en dag X naderde snel! Met 2 voertuigen reden we naar Deurne en we konden gelukkig op niet al te grote afstand parkeren. Snel naar het “zenuwcentrum/feestdorp” onze envelopen met startnummer en vouchers voor headlight en T-shirt afhalen. De headlights bleken geen rood achterlichtje te hebben wat toch een gemis gevonden werd ivm het na datum gebruiken op dinsdagavond.
Nancy had voor mij een maatje L gekozen bij de inschrijving afgaande op het feit dat ik met de Start 2 run een XL-etje had en sindsdien toch wel vermagerd was. Ikke in grote paniek want daar zou mijnen dikke buik zeker ni inpassen! Stiekem toch maar bij de XL-stand aangeschoven. Blijkbaar kan Nancy mijn horecagezwel beter inschatten dan ikzelf. Gelukkig mocht ik het toch nog inruilen voor een maatje kleiner. Nadat thuis al enkele “zenuw”toiletbezoekjes hadden plaatsgevonden ook terplekke dit ritueel nog eens herhaald - kwestie van tijdens het lopen niet in de problemen te komen! Op naar de vertrekplaats dan maar! Aldaar aangekomen bleek dat men stevig had geïnvesteerd om de massa op te warmen. Fakkeldragers ,disco lichten, theelichtjes, trommelaars en andere percussionisten en een geluidsinstallatie van hier tot ginder waaruit warm up instructies galmden.
Toevalligheden in de zin van collega’s die net naast mekaar bleken te staan zonder het van mekaar te weten en daarnaast collega’s van een daarnaast staande mede DAL-er lieten ons weten dat de wereld toch weer heel klein bleek te zijn! Doordat we daar ruim op tijd waren hadden de zenuwen weer alle kans om stevig te beginnen gieren. Ik had per slot van rekening nog nooit zulk een afstand gelopen, toch niet in 1 stuk en daardoor was ik ook helemaal niet zeker of ik dit aankon! Allerlei loopstrategieën flitsten door mijn hersenpan: ga ik eens proberen een serieuze prestatie weg te zetten met het risico om te crashen of weken out te zijn of toch maar op veilig spelen en aan een rustig tempo lopen. Sonja gaf mij de raad “doe maar rustig aan” ze gaf ook aan zelf niet in optimale conditie te verkeren en er werd besloten om gewoon allemaal samen te blijven.
Uiteindelijk klonk dan het verlossende startsignaal wat resulteerde in een geschuifel van de massa richting vertrekportaal. Eens hierdoor kon er tot mijn verbazing toch wel gelopen worden. Iets wat Sonja duidelijk met 2 handen aangreep want binnen de 100 meter hadden we al een honderdtal lopers gepasseerd! Om de 50 meter klonk:”Christian zijde nog mee?” Jaak bleek ook in de onmiddellijke nabijheid te lopen,van al de rest geen spoor meer te bekennen. Die zullen wel voor ons lopen opperde Sonja waarop zij alras nog een tandje bijstak! WOW Sonja gingen wij niet rustig aan lopen???? What the hell dacht ik, ik loop gewoon mee zolang het gaat en daarna zien we wel wat er gebeurd. Klinkt het niet dan… Al zeer snel duidde een gezoem aan mijn linkerpols mij op het gegeven dat de eerste km reeds gepasseerd was. Het voordeel van zo snel lopen is namelijk dat ge een heel stuk minder lang moet lopen om een bepaalde afstand te overbruggen !Slalommend als een volleerde alpine skiër gingen we tussen de mede-nachtlopers door,daarbij was ik zo een beetje constant gefocust op die “rode lap” voor mij zijnde Sonja haar rokje. Dit niet zozeer uit oneerbare doelstellingen doch wel omdat dit nu eenmaal een zeer opvallend gegeven was in de donkere massa! Km na km werd aan mekaar geregen en tot mijn grote verbazing kon ik het tempo dat afwisselend door Jaak en Sonja werd opgelegd ook effectief volgen. Na pakweg 5 km was er bevoorrading, hier stopte ik even om mijn beker leeg te drinken. Lopend drinken is iets wat ik nog niet machtig ben wist ik. Mijn looppartners waren ondertussen een tiental meters uitgelopen. Ik had Sonja’s rode lap nog net in zicht maar slaagde er niet in om het gat dicht te trekken, Jaak zag ik niet meer. Naar later bleek was dit voor hem het starschot geweest om “te vertrekken”. Ja jongen dacht ik bij mezelf hier is uw punt gekomen waar ge afgestraft wordt om te denken dat ge met de groten meekunt! Efkens de rode lap losgelaten dan maar en een beetje rustiger gelopen. Dit deed mijn lichaam blijkbaar danig deugd want korte tijd later voelde ik me reeds heel wat fitter! Toch maar terug een stukje sneller lopen dan maar en effectief een paar minuten later kreeg ik Sonja weer terug in het vizier en bijgehaald, Joepii!
We waren ondertussen aangekomen aan km7 waardoor de mogelijkheid dat ik zou kunnen uitlopen toch wel min of meer in zicht kwam. Onderweg was er ook randanimatie voorzien in de vorm van percussie artiesten en ook op moeilijke (slijk) plaatsen waren fakkeldragers die ons op het gevaar duidden waardoor valpartijen toch zo goed mogelijk konden vermeden worden. De laatste km kwam stilaan in zicht, Sonja wist ik vlak achter mij lopen hoewel ze niet meer antwoordde als ik haar riep. Het was dan ook heel druk en door de muziek kon ze mij waarschijnlijk niet horen. Veel lopers begonnen sneller te lopen hetgeen voor mij betekende dat het einddoel in zicht kwam. Tijd om de eindsprint aan te zwengelen dus en met waarschijnlijk nog een 5 à 600 meter te gaan perste ik alles eruit! Niemand mag mij nog passeren spookte als enige gegeven door mijn hersenpan en totaal leeggelopen passeerde ik dan ook de aankomstpoort. Maar wel echt intens gelukkig dat het gelukt was en dan nog op een voor mij echt wel geweldig tempo! Dit heb ik wel voor de volle 100 procent te danken aan de “on field coaching” van Sonja! Waarvoor echt wel zeer grote dank! Volgend jaar zeker weer!
vrijdag 7 september 2012
Uitnodiging van Isabelle, Sonja en Ronny

Dank-u-fuif 20/10/2012
Een heerlijk sportjaar om op terug te blikken : Spartathlon en twee maal marathon !
Graag nodigen we iedereen uit voor een welgemeende DANK-U-WEL in het sportlokaal te Westmalle.
Het feestje gaat door op zaterdag 20/10/2012, iedereen welkom vanaf 20.00u
Wij zorgen voor een hapje en een drankje, de plaatselijke DJ is zeker ook van de partij en verder hopen we op jullie aanwezigheid om er een sfeervolle avond van te maken.
RONNY SONJA ISABELLE
Graag een seintje als je kan komen : isabelle.dierckx@telenet.be, sonhelsen@hotmail.com, ronaldjansen@msn.com
zaterdag 1 september 2012
31/08/2012 Landlopersjogging - Wortel
Miep miep zoef heer en meester op de Landlopersjogging in Wortel .
Tom en Jeff mochten reeds juichen na 2 rondes, de andere moesten wachten tot na 3 rondes.
6.785 KM
1 406 VAN GESTEL TOM M GIERLE 0:23:21 17,43 0:03:26
11 451 MERTENS JEFF M MALLE 0:27:45 14,67 0:04:05
volledige uitslag http://www.landlopersjogging.be/Uitslag6km_2012.htm
9.35 KM
1 614 VERMONDEN WOUTER M MALLE 0:31:41 17,76 0:03:23
2 638 VERVLOET DENNIS M WESTMALLE 0:32:11 17,49 0:03:26
3 639 VERBRUGGEN JUAN M MALLE 0:32:32 17,30 0:03:28
8 GLUYKENS ERWIN M ZOERSEL 0:36:03
15 647 PROOST JOHAN M MALLE 0:38:55 14,46 0:04:09
volledige uitslag http://www.landlopersjogging.be/Uitslag9km_2012.htm
Tom en Jeff mochten reeds juichen na 2 rondes, de andere moesten wachten tot na 3 rondes.
6.785 KM
1 406 VAN GESTEL TOM M GIERLE 0:23:21 17,43 0:03:26
11 451 MERTENS JEFF M MALLE 0:27:45 14,67 0:04:05
volledige uitslag http://www.landlopersjogging.be/Uitslag6km_2012.htm
9.35 KM
1 614 VERMONDEN WOUTER M MALLE 0:31:41 17,76 0:03:23
2 638 VERVLOET DENNIS M WESTMALLE 0:32:11 17,49 0:03:26
3 639 VERBRUGGEN JUAN M MALLE 0:32:32 17,30 0:03:28
8 GLUYKENS ERWIN M ZOERSEL 0:36:03
15 647 PROOST JOHAN M MALLE 0:38:55 14,46 0:04:09
volledige uitslag http://www.landlopersjogging.be/Uitslag9km_2012.htm
dinsdag 28 augustus 2012
Tongerlo - 22/08
Trainingsmakkers samen op wedstrijd op woensdag avond in Tongerlo om er 5000 m te lopen.
4 2006 Vermonden Wouter 89 ACHL 16:07.17
8 1644 Sels Lander 92 ACHL 16:22.19
10 1686 Vervloet Dennis 90 ACHL 16:33.99
11 1106 Van Gestel Tom 87 ACHL 16:48.22
4 2006 Vermonden Wouter 89 ACHL 16:07.17
8 1644 Sels Lander 92 ACHL 16:22.19
10 1686 Vervloet Dennis 90 ACHL 16:33.99
11 1106 Van Gestel Tom 87 ACHL 16:48.22
maandag 27 augustus 2012
De gordel van Malle 26/08 - verzopen kiekens
Zondag stonden we met 9 dapperen in de tent om ons in te schrijven voor de gordel van Malle : een mooie omloop van een 20-tal km met onderweg verschillende stopplaatsen voor een natje en een droogje.
Dat we dat natje zo letterlijk mochten nemen hadden we niet gedacht... Meer dan één bui hebben we over ons hoofd gekregen. We leken wel een bende verzopen kiekens!
Toch kon de regen - zeg maar zondvloed - de pret niet drukken. We hebben op het springkasteel gesprongen, het gewicht van een varken geschat, smoskes en rijstpap gegeten én aardbeienbier en -milkshake gedronken. We waren in de verschilldende gebuurten de eersten die aankwamen, maar hopelijk voor hen niet de laatsten!
Niemand zal het ons kwalijk nemen dat we een paar stukken hebben afgesneden en op het einde stond er toch bijna 17 km op onze teller!
Hoe leuk het was zien jullie hier
Stratenloop Halle 22 september
Bekend volk op de foto bij het artikel van de Stratenloop in Halle op 22 september.
maandag 20 augustus 2012
Triatlon Rijkevorsel.
Jeff bezorgde ons onderstaand verslag van de triatlon in Rijkevorsel:
Zaterdag 04/08/12 was het triatlon te St. Jozef Rijkevorsel
Ik (Jeff), Lanse, Evelyn, Lander en Wim hebben allemaal de triatlon de Bres meegedaan en gefinisht. 400m zwemmen, 20km fietsen en dan nog eens 4km lopen.
Het begon allemaal heel goed, het was een mooie dag, lekker warm, niet al te veel wind, maar juist voor de start begonnen er wat donkere wolken aan te komen.
Eerst zijn de trio’s in het water gegaan, dan de dames (Evelyn), dan de master heren boven de 40 jaar oud en dan de heren onder de 40 jaar oud. Deze groepen zijn ook allemaal apart gestart telkens met 5 minuten verschil.
Voor het startschot klonk zijn Lanse, Lander , Wim, en ik samen gekomen en dan zijn we samen gestart.
Na de start heb ik de rest niet meer gezien tot na de finish. Lanse zei dat ik snel was vertrokken in het water en dat ik voor hem was, maar met de wissel heeft hij mij terug ingehaald denk ik. Vlak na de wissel is het beginnen regenen en de bui werd maar erger en erger. Daardoor werd de brug glad en veel deelnemers, waaronder Lanse, zijn gevallen. Hij heeft toch nog heel goed gefietst en gelopen.
We zijn redelijk dicht bij elkaar gefinisht. Evelyn zei dat ze het goed en leuk vond en dat ze ervan heeft genoten.
De uitslagen:
Dames:
Evelyn Bosch 7e plaats, tijd: 1u:07:41
Heren: -40 jaar
Lander Sels 22ste plaats, tijd: 57:11
Wim Van Dyck 27ste plaats, tijd: 57:44
Lanse Callebaut 69ste plaats, tijd: 1u:04:36
Jeff Mertens 86ste plaats, tijd: 1u:06:48
Zaterdag 04/08/12 was het triatlon te St. Jozef Rijkevorsel
Ik (Jeff), Lanse, Evelyn, Lander en Wim hebben allemaal de triatlon de Bres meegedaan en gefinisht. 400m zwemmen, 20km fietsen en dan nog eens 4km lopen.
Het begon allemaal heel goed, het was een mooie dag, lekker warm, niet al te veel wind, maar juist voor de start begonnen er wat donkere wolken aan te komen.
Eerst zijn de trio’s in het water gegaan, dan de dames (Evelyn), dan de master heren boven de 40 jaar oud en dan de heren onder de 40 jaar oud. Deze groepen zijn ook allemaal apart gestart telkens met 5 minuten verschil.
Voor het startschot klonk zijn Lanse, Lander , Wim, en ik samen gekomen en dan zijn we samen gestart.
Na de start heb ik de rest niet meer gezien tot na de finish. Lanse zei dat ik snel was vertrokken in het water en dat ik voor hem was, maar met de wissel heeft hij mij terug ingehaald denk ik. Vlak na de wissel is het beginnen regenen en de bui werd maar erger en erger. Daardoor werd de brug glad en veel deelnemers, waaronder Lanse, zijn gevallen. Hij heeft toch nog heel goed gefietst en gelopen.
We zijn redelijk dicht bij elkaar gefinisht. Evelyn zei dat ze het goed en leuk vond en dat ze ervan heeft genoten.
De uitslagen:
Dames:
Evelyn Bosch 7e plaats, tijd: 1u:07:41
Heren: -40 jaar
Lander Sels 22ste plaats, tijd: 57:11
Wim Van Dyck 27ste plaats, tijd: 57:44
Lanse Callebaut 69ste plaats, tijd: 1u:04:36
Jeff Mertens 86ste plaats, tijd: 1u:06:48
maandag 6 augustus 2012
Gielsbos Estafette 1/2 marathon
Dit jaar waren we met drie gemengde ploegen aanwezig.
De Dalleke’s in een tijd van 1:56:48
0:36:59 Elke Van Echelpoel
0:40:41 Christian Beguin
0:39:08 Hedwig Verbraeken
De Daltons Bis in een tijd van 1:56:49
0:31:02 Leo Van Ginckel
0:51:07 Leen Van Ginckel
0:34:40 Leo Van Ginckel
De Dallydots in een tijd van 1:56:50
0:40:49 Lieve Van Elsacker
0:35:01 Dirk Vercauteren
0:41:00 Lieven Ceulemans
Nog voor de start liep het al fout. Waar was Lieven? Vrijdagavond zei hij dat hij zeker kwam. Bij het startsein kwam hij daar aangelopen. Wat was er gebeurd? In plaats van naar het Gielsbos te rijden, was hij rustig naar Pulderbos gereden. Al gauw zag hij in dat hij op de verkeerde plaats was. Zijn broer heeft hem dan maar de juiste weg gewezen.
Vermits we toen met 8 waren en er 9 keer diende gelopen was Leo bereid om 2x te lopen in zijn familieploeg.
Na de eerste ronde van 7 km had Leo al een flinke voorsprong op Elke en Lieve. Bij de stokwisseling was het de beurt aan respectievelijk Leen, Christian en ikzelf.
Ter hoogte van km 11 kwamen de drie ploegen terug samen. Ieder bleef echter zijn eigen tempo lopen. Op het einde van ronde 2 had ik van de dallydots ongeveer 2 minuten voorsprong op ploeg van de Dallekes en 6 minuten op de Daltons Bis. Lieven kon dan ook als eerste vertrekken.
Een spannend slot zou dat worden. Zou Leo beide ploegen nog kunnen inhalen? Hedwig was ook super gemotiveerd. Ter hoogte van km 19 viel alles weer samen en even later liepen zij met hun drieën zeer tevreden over de eindmeet. Toch weer mooi gedaan van ons!
woensdag 1 augustus 2012
Maastricht - Het JekerDAL
Een mooi initiatief van Luk! Met acht reden we naar Maastricht: Elke, Inge, Lieve, Nancy, Christian (chauffeur), Jaak, Luk en Dirk (convoyeur-gps).
Stipt om 8u15 vertrokken aan de P&R in Zoersel,leidde de gps ons naar Maastricht waar we buiten de stad om 10u een afspraak hadden gemaakt met onze gids Raoul. Ca. 10 km stond er op het programma in een rustig tempo met stops en toelichting onderweg.
Van bij de start was het bergop recht naar het fort Sint-Pieter en Sint-Pietersberg met zijn mergelgrotten. Het fort is gebouwd rond het jaar 1700 ter verdediging van de zuidelijke vestingmuren van Maastricht. Inge wist al direct hoe laat het was en versnelde in de afdaling met een valpartij tot gevolg. Gelukkig zonder veel erg konden wij spoedig verder en liepen we door het JekerDal in het groen met wijngaarden tegen de helling en met zicht op het kasteel Neercanne waar regeringsleiders een feestelijke lunch hielden als voorbereiding van het verdrag van Maastricht begin 1992.
Enkele kilometer verderop liepen we de stad in. Maastricht was vroeger een garnizoenstad en hoorde bij het prinsdom Luik. De franse invloed is nog sterk aanwezig. Bij de val van Napoleon in 1814 werd Maastricht provinciehoofdstad van het verenigd koninkrijk der Nederlanden.
Gezien de beperkte economische troeven in de stad en omgeving heeft de stad zich geprofileerd als universiteitsstad met veel buitenlandse studenten. Bestaande oude woningen werden gekocht en gerenoveerd zonder aan de buitengevels grote wijzigingen aan te brengen. Inwendig werden deze gebouwen wel verbonden tot één of meerdere gehelen. Het karakter van de oude stad werd alzo bewaard. Mooie steegjes, gezellige winkeltjes, aangename terrasjes, … daar kunnen wij ons in vinden.
Tijd dus voor een terrasje: trappist van Westmalle van het vat of Wieksche Witte (sprankelend witbier volgens oude Maastrichtse traditie) allebei mooi schuimend. Sport is toch gezond.
Het centrum van Maastricht dan: het Vrijthof – op deze plaats moest je geen taksen betalen - de basiliek Sint-Servaas (katholiek) en de kerk Sint-Jan (protestants) met de toren in rode kleur verbonden door een weggetje genaamd het Vagevuur, het stadhuis opgesplitst in twee delen met elk bijhorende gelijkaardige trappen, de Dominicanerkerk die ingericht werd als een boekhandel met koffiebar, enz.
De bisschopsmolen, de oudst draaiende watermolen in Nederland, hebben we ook bezocht. Ter plaatse worden authentieke spelt-teffbroden gebakken. Spelt en teff zijn zeer oude graansoorten. Teff wordt ook wel liefdesgras genoemd. Als de plant in bloei schiet, krijgt zij een mooie pluim. Hmm!
Van daaruit liepen we dan richting Maas. Aan de overzijde van de Maas vinden we het Bonnefantenmuseum, een volledig nieuwe moderne woonwijk, enkele oude steegjes met antiek en andere leuke winkeltjes. Ook het treinstation vinden we daar.
Wij bleven echter aan de westkant en volgden de Maas zuidwaarts om zo rustig klimmend naar het beginpunt te lopen. Afstand gelopen 11,50 km en een welverdiend douchke achteraf was onze beloning.
Intussen was het al dik na de middag. Bijgevolg was de keuze snel gemaakt: lunchen op een gezellig plein in Maastricht en achteraf een lekker dessert met zicht op het Vrijthof. We genieten er nog van.
Dit was weer een DAL-topdag voor de aanwezigen, hoe gezellig het was zien jullie hier
Abonneren op:
Posts (Atom)