maandag 25 januari 2010

Natuurloop Lier 23 januari 2010


Zaterdag jongstleden was het weer zover: de derde manche van de natuurlopen in Lier stond geprogrammeerd. Vorig jaar in november waren we uitgewaaid en –geregend. In december was het spiegelglad: sneeuw en ijzel.
Wat stond er ons nu te wachten ? Uitstekend loopweer, een graad of 6 - niet te koud - niet te warm – geen regen – enkele kleine spatjes - bewolkt.

Een record aantal deelnemers was present in Lier: bijna 800 lopers/loopsters. Het tentje waar we ons moesten inschrijven zat afgeladen vol. Aan de piste viel het op dat Sandy, sinds haar verschijning in de Runners (lid A-team), al door vele deelnemers en sympathisanten herkend wordt. Binnenkort toch al maar eens een handtekening vragen.

Bij de opwarming sloeg de onzekerheid toe: het was lang geleden dat ik nog eens een wedstrijd heb gelopen, intervallen heb ik in maanden niet meer gedaan, mijn knie speelt weer parten, ik heb eigenlijk niet zo veel goesting, we zien wel, enz.

Dirk Vermeiren liep de halve marathon in 1u24min41 of ongeveer dezelfde tijd als vorig jaar.
De overige dalnemers gingen voor de 10 km: Sandy, Nancy, Isabelle, May, Marjo, Chris, Jaak en ikzelf. Vijf minuten na de start van de halve marathon konden we vertrekken: zoals vorig jaar vertrok May als een speer naar het jaagpad. De mama van Annelies en Wouter kent het klappen van de zweep als geen ander.
Jaak, in het gezelschap van dochter Nele en schoonzoon Christophe , liet natuurlijk ook zijn beste beentje zien. Via de dijk nam hij vlug voorsprong. Op dat ogenblik mocht ik niet meer twijfelen: meegaan was de boodschap. Iets verderop volgden Chris, Nancy, Marjo, Sandy, May en Isabelle elk op hun tempo.

Tot aan kilometer zes liep ik samen met Jaak in een klein groepje. Iets verderop moest ik ze laten gaan. Als Jaak gerodeerd is staat er geen maat meer op: 48min49 was zijn eindtijd.
Ik finishte in een persoonlijke besttijd van 49min39.
Chris klokte iets later af op 50min30, ook voor haar een besttijd.
Ons Nancy, vorig jaar in Halle al podiumervaring opgedaan, liep nu haar beste tijd op de 10 km namelijk 52min17.
Sandy is duidelijk in betere doen. Het uitgebalanceerd schema, dat zij zeer strikt volgt, werpt vruchten af: een besttijd van 53min20 .
Marjo liep haar laatste jogging in oktober vorig jaar en zet ook een persoonlijke besttijd neer van 53min15.
Isabelle volgt eveneens zeer getrouw het schema en liep op hartslag een tijd van 56min50. Zij spaart haar krachten voor de grote momenten later dit jaar.

Ik verwacht nog vuurwerk de volgende maanden !

1 opmerking:

Sandy zei

Euhm...kleine correctie: zelf geklokte tijd is 52 min 56 seconden. Zjust is zjust, hé :-)