maandag 25 mei 2009

eerst keer

Zoals iedereen nu ongeveer wel weet, heb ik een boontje voor beginnende lopers. Mijn doel is steeds geweest om “ mijn” lopers het plezier van het lopen bij te brengen. Of ik daarin gelukt ben, zal de tijd uitwijzen.
Eén facet van het lopen was echter nog niet aan bod gekomen: het plezier van een echte wedstrijd. Hoe ik dat moest overbrengen, wist ik niet goed want diegene die mij kennen, weten dat ik niet graag wedstrijden loop.
Na wat reclame waren er 7 dappere dames die de uitdaging aangingen. Ja, de heren laten het serieus afweten! Waar is de tijd dat de heren niets uit de weg gingen om de dames te imponeren? De tijden veranderen.

We hebben samen ingeschreven, samen de omloop bekeken, samen opgewarmd en jawel…samen naar het toilet :-)
Tijdens de opwarming werd er al volop getetterd en gelachen zoals echte loopsters. Om maar weer te geven dat de sfeer erin zat: er werden zelfs jeugdherinneringen opgehaald over stoeien in het park.
Even verbleekten de dames wel toen ze de start van de 500m zagen: wat een snelheid van die mannen! Hen vlug gerustgesteld: zo moeten jullie niet starten: rustig is ook goed.
Bij de start was ik bijna zo zenuwachtig als voor een eigen wedstrijd. Ze zouden toch niet te snel starten zeker; hopelijk geraakt iedereen er, zonder erbij neer te vallen; hopelijk vallen ze me achteraf niet aan met: wat doe je ons aan, dat doe ik nooit meer!

Maar neen. Ze hebben het met bravoure gehaald. En je moet hen in de uitslag niet in de achterste regionen gaan zoeken ! Ik was al net zo fier als zijzelf. En zoals echte wedstrijdatleten werd achteraf de hele wedstrijd nog eens overlopen: daar was het zeer warm, daar zag ik het niet meer zitten, amai ik was blij dat ik die aankomstboog zag staan! Onze tijd is…We waren niet laatst! Leuk om te horen.

Dit is de laatste maal dat ik het woord start to runners in de mond neem. Het zijn nu echte lopers, geen starters meer!

Proficiat dames! Dat hebben jullie goed gedaan

3 opmerkingen:

Sandy zei

Dat hebben ze inderdaad héél goed gedaan! Maar zonder jouw aanmoedigingen en perfecte begleiding waren er vast en zeker minder enthousiastelingen geweest, Leen. Zoals ik gisteren al zei: jij gaat de geschiedenis in als "Leen die haar volk leerde lopen". Nu nog met je heup op consultatie bij Leo met Theo, en dan ben je binnenkort weer present bij elke training! Ik duim!

Nan-c zei

Dat hebben jouw dames mooi gedaan, Leen, je mag terecht fier zijn!
Ik kan Sandy alleen maar bijtreden, je mag jouw aandeel in hun prestatie zeker niet onderschatten. Dikke proficiat voor Leen en haar atleten!

Anoniem zei

Inderdaad een dikke merci aan Leen! Het was leuk gesteund te worden tijdens onze eerste "wedstrijd", dat maakte de drempel om mee te doen minder groot.
Bedankt voor alle moeite!
Ik vond het trouwens een super ervaring, we mogen trots zijn op onszelf.
Elli.