maandag 8 augustus 2011

Gielsbos zaterdag 6 augustus 2011



Een halve marathon in estafette oftewel 3 dallers die elk 7 km liepen. Voor de gelegenheid waren we met twee ploegen aanwezig. Het Dal A-team met Lieve, Leo en ik (Dirk) en het Dal Diamant-team met Marjo, Jaak en Patrick.

Het beloofde een spannende strijd te worden. Leo had op voorhand al zijn plannetje bedacht. Ik vertrek, zei hij, dan volg jij (Dirk) en dan als laatste Lieve en ik loop dan nog eens mee als haas. Het Diamant-team, ook niet van gisteren, had Danny en Senne (van Marjo) als begeleiders op hun mountainbike.

Zo gezegd zo gedaan. Leo schoot uit de startblokken alsof het een spurt was en liet Patrick al vlug achter. Na 7 km loste ik Leo af en Jaak deed hetzelfde met Patrick. Het verschil was op dat moment 1min39. Op dat moment steeg de druk voor mij. Ik wist dat Jaak al lange tijd (nà de 10-miles in Antwerpen) gebrand was om één en ander eens recht te zetten. En inderdaad, 31 seconden heeft hij goedgemaakt op mij. Dan was het de beurt aan Lieve en Marjo. Marjo kreeg de nodige aanwijzingen en steun van man- en zoonlief maar moest toch nog wat prijsgeven op Lieve die gezwind samen Leo en op het einde met mijzelf de eindmeet overschreed in een totale tijd van 1u44min52.
Het Diamant-team arriveerde in een tijd van 1u46min42.

Een mooi resultaat en een aangename namiddag voor de aanwezigen.

1 opmerking:

Anoniem zei

De foto" s spreken boekdelen...